Diyet Döneminde Tatlı İhtiyacı

Diyet Döneminde Tatlı İhtiyacı

Tatlı yeme isteği dönemsel olarak artış gösterir. Özellikle de diyet dönemlerinde tatlı yeme isteğimiz artabilir. Özellikle yasakların çok olduğu diyet dönemlerinde serotonin hormonu azlığı nedeni ile tatlı krizleri artmaktadır. Serotenonin hormonu özellikle bağırsaklara gönderilen lifli gıdalar sayesinde dengeye gelecek ve tatlı yeme isteğini büyük oranda baskılayacaktır.

Bunun yanında özellikle diyet dönemlerinde tatlı krizlerini azaltmak için bazı önerilerde bulunabiliriz.

-Günlük su tüketiminizi arttırmanız önem taşımaktadır. Ve gün içerisinde içtiğiniz suyun içerisine alkali düzeyini arttıracak nane , salatalık limon gibi sebzeler ile hem tatlandırmak hem de alkali düzeyini arttırmak ile tatlı ihtiyacınızı kısmen dengeleyeceksinizdir.

-Maden suyu içmek diyet dönemlerinde önemlidir. Ancak sizde sade maden suyunu tüketmekten hoşlanmayanlardansanız içerisine   ekleyeceğiniz limon, zencefil, çilek ananas gibi meyve ve sebzeler ile renklendirmek  tatlandırmak maden suyunun içimini kolaylaştıracaktır.

-Gazlı içecekler içildikleri anda (diyet olsalar dahi)kişiyi ferahlatacak ve iyi hissettirecek olabilir fakat daha sonrasında mide asidini arttıracağı için daha hızlı acıkmaya ve mide de kazınmaya neden olacaktır. Bu nedenle diyet dönemlerinde özellikle gazlı içeceklerden diyet olsalar dahi uzak durmak gerekir.

-Bitki çayları özellikle bağırsakları çalıştıranlar karışık çaylar gibi diyet dönemlerinizde hem sizi tok tutacak hem de sindirim sisteminizi çalıştıracaktır. Özellikle kuşburnu içeren çaylar tatlı ihtiyacınızı da kesecektir.

-Diyet dönemlerinde bağırsakların çalışması ödemin atılması önemlidir. Bu nedenle bağırsak sisteminin desteklenmesi için probiotik ve prebiotikleri tüketmek önem taşımaktadır.

-Uykusuz kalmak genel yaşam kalitesini düşüren bir durum olduğu için her dönem dikkat edilmesi gerekmektedir. Fakat özellikle diyet dönemlerinde enerji düşüşü yaşamamak adına uykusu kalmamaya dikkat etmekte fayda var.

Ayrıca diyet dönemlerinde uygulayabileceğiniz lif oranı yüksek rafine şeker içermeyen masum denilen tatlılar ile yaşamınızı ve öğünlerinizi renklendirebilirsiniz.

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün bulunmuyor!
Ara Toplam
0,00 
Toplam
0,00 
Alışverişe devam et
0
WhatsApp chat