Yüksek Proteinli Ürünler

Yüksek Proteinli Ürünler

Yüksek Proteinli Ürünler

Proteinin son yıllarda beslenmemizde ne kadar önemli yeri olduğuna dair çok fazla söylem duymuşuzdur. Protein canlıların en temel yapı taşını oluşturmaktadır. İnsan vücudu için son derece önemli olan yüksek proteinli gıdalar insan vücudunun birçok yerindeki yapıyı oluşturmak için alınması gereken en önemli girdilerdendir. Protein kas, eklem ve cilt gibi en temel bölgelerin neredeyse %80 ini oluşturmaktadır. Tüm vücudun ayakta kalabilmesi için yüksek proteinli ürünler ile vücudun iskeletini desteklemek gerekmektedir. Kas yapısının ayakta kalabilmesi, eklemlerin daha sağlam olabilmesi ve cildimizin sağlıklı ve esnek bir görünüm ile tüm vücudumuzu koruyabilmesi için yüksek proteinli gıdalara ihtiyaç duyulmaktadır.

Protein hem hayvansal hem bitkisel protein kaynağı olarak insanlar tarafından tüketilmektedir.

Proteinin yapı taşları da amino asitlerdir ve protein  20 kadar amino asitten oluşmaktadır. Peki her yüksek protein içeren üründe 20 adet amino asit var mıdır sorusunun cevabı hayırdır elbette. Her yüksek proteinli üründe tüm amino asitler bulunmamaktadır. Bu nedenle çeşitli protein kaynaklarını dengeli olarak almak önemlidir. Bu nedenle de yüksek proteinli whey protein içeren gıdalar tüketerek bu amino asitleri daha tam oranda almak mümkün olmaktadır.

Yüksek proteinli ürünler tükettiğimizde vücudumuza dokusunu yenilemesine ,kaslarımızın güçlenmesine ve onarılması gereken yerlerinin onarmasına yardımcı oluruz.

Yüksek protein içeren ürünler ile insülin hormonun daha iyi çalışmasını,

Yüksek proteinli ürünler ile hemoglobin gibi vücutta taşıma görevi yapan yapıların daha iyi çalışmasını sağlamış olur.

Başta belirttiğimiz gibi proteinler 2 çeşittir. Hayvansal proteinler ve bitkisel proteinler. Hayvansal proteinler ihtiyacımız olan neredeyse tüm amino asitleri içermektedir. Fakat bitkisel proteinler ihtiyacımız olan sadece bazı amino asitleri içerir. Bunun yanında kinoa, karabuğday gibi bazı bitkisel gıdalar neredeyse tüm amino asitleri içermektedir.

Güm bu sayılan nedenlerden dolayı aslında temel nokta tam ve dengeli beslenmenin ne kadar önemli olduğu ancak bunun bu yaşam koşullarında tam da mümkün olmadığı düşünülürse en azından dönemsel olarak yüksek protein içeren takviye edici gıdalar tüketmekte fayda bulunmaktadır. Bu yüksek proteinli gıdaları tüketirken aslında vücudunuzun tüm yapı taşlarına yatırım yaptığınızı unutmamanız gerekmektedir.

Yüksek Proteinli Ürünler Nelerdir?

Yüksek Proteinli Ürünler Nelerdir?

Yüksek Proteinli Ürünler Nelerdir?

Yüksek proteinli beslenmenin önemli olduğu özellikle son dönemde çok konuşulan bir konu olmaya başladı. Sporcu beslenmesinde ve yaşlı beslenmesinde olan önemi aslında yüksek proteinli ürünlerin kas gelişimine ve hücre yenilenmesine olan faydasından ortaya çıkmıştır. Bunun yanında yüksek proteinli beslenmek kilo kontrolü için ,diyet dönemlerindeki beslenmelerde ve hatta kaliteli yaşlanma için de beslenme uzmanları tarafından önerilmektedir.

Peki bu yüksek proteinli ürünler nelerdir?

Protein kaynağı hayvansal proteinler ve bitkisel proteinler olmak üzere iki ana bölüme ayrılır.

1-Yüksek proteinli ürünlerin içerisinde en önemlisi kımızı ettir.En çeşitli amino asitler kırmızı ette bulunmasından dolayı en kaliteli olarak bilinen yüksek protein kaynağı kırmızı ettir. Yaklaşık 85 gr kırmızı et tüketen birisi 32 gr protein almış olur.

2-Beyaz et diye adlandırılan hindi, tavuk ve balık eti kırmızı ete alternatif en yüksek protein içeren gıda çeşididir. Kollestrol ile ilgili problem yaşayan kişiler daha az yağ içermesi açısından kırmızı ete alternatif olarak beyaz et tüketebilirler.85 gr beyaz et tüketen bir birey yaklaşık olarak 25-28 gr arası protein almaktadır. Balığın yanı sıra deniz mahsülleride yüksek miktarda protein içermektedir.

3-Karbonhidrat değerleri yüksek olmasına rağmen kompleks karbonhidrat içermesi nedeni ile beslenme uzmanlarının yüksek protein içermesi nedeni ile baklagilleri diyetlerin içerisinde mutlaka ilave ettikleri sıklıkla görülmektedir. Ancak amino aist değeri olarak çok zengin olmayan baklagiller mutlaka et ve diğer türevi yüksek proteinli gıdalar ile kombin edilerek tüketilmelidir.

4-Süt,yumurta ve yoğurt, peynir yüksek protein içeren başka bir gıda gurubudur. İki adet yumurta beyazı tüketen birisi yaklaşık olarak 13 gr protein almış olur. Peynir de yüksek proteinli hayvansal protein içeren gıdaların başında yer almaktadır. 100 gr peynir de yaklaşık 16 gr protein bulunmaktadır.

Süt ise aslında bilinenin tersine bu gurubun içerisinde en düşük protein değerine sahip gıdadır. 100 gr sütte 10 gr protein bulunmaktadır.

Yüksek proteinli ürünlerin içerisinde ihtiyacımız olan tüm amino asitler bir arada bulunmamaktadır.

5- Çerez gurubu ürünlerde bitkisel yüksek protein içermektedir. Çerez gurubu ürünler  hem kaliteli yağlar içermesi nedeni ile diyetlerinizde mutlaka bulunması gereken bir ürün gurubudur. 

6-Whey protein yüksek protein içeriği ve amino asit zenginliği açısından hem diyetlerde hem de sporcu beslemesinde özellikle yer almasına dikkat edilen bir üründür.

Tüm bilgiler ışığında yüksek proteinli ürünleri dengeli olarak beslenmenizde yer vermeniz hem hücre yenilenmenize hem kas yapınıza destek olacağı için kaliteli bir yaş alma için vazgeçilmezdir.

Yüksek Proteinli Ürünleri Kimler Tüketmelidir?

Aslında yüksek proteinli ürün tüketmek sağlık açısından büyük önem taşımaktadır. Ama bu kişileri ana kategorilere ayırmak gerekirse Sporcular, yaşlılar, ergenler ve sağlıklı yaşlanmak isteyen kişilerin yüksek proteinli ürünler tüketmesi gerekmektedir.

Kimler yüksek proteinli ürün tüketmelidir sorusunun ilk cevabı sporcular ;

Peki öncelikle yüksek proteinli ürün tüketmesi gereken guruptan sporcuların neden yüksek proteinli ürün tüketmesi gerektiğine bakarsak aslında en önemli konunun spor yapın ya da yapmayın dengeli beslenmeden ve karbonhidrat açısından kısıtlı beslenmenin öneminden geçtiğini görebiliriz.

Spor ve beslenme birbirini çok bütünleyen iki aktivitedir. Sporun önemi kadar beslenmenin de öneminden hep bahsedilir ve aynı zamanda son dönemde yapılan sporun etkinliğini arttırmak için spor ile birlikte doğru beslenmede önem taşımaktadır.

Yeterli miktarda su alımı ve yeterince karbonhidrat ve yüksek proteinli ürünler tüketmek spor yapılan dönemde önem taşımaktadır. Sağlıklı yaşam döneminde olduğunuzda ya da kilo kontrolü döneminizde de olsanız bu yüksek proteinli beslenme yerinde ve zamanında tüketilen yeterli miktarda karbonhidrat oldukça önemlidir.

Her kişi için alması gereken protein ,karbonhidrat ,su ve yağ oranı farklı olmaktadır hele ki bu kişi sporcu ise işin içine farklı faktörlerde girmekte ve beslenme daha da kişiselleşmektedir.

Spor yaparken aslında asıl amaç kas kütlesini arttırmak ve güçlendirmektir. Kas yapısının temelini protein oluşturmaktadır. Kas kütlesini artırmak isteyenlerin minimum protein alma miktarları vücut ağırlıklarının kg başına 2 gr protein almaları gerekmektedir. Kas gelişimi açısından antreman sonrası ilk 20 dakika içerisinde yüksek proteinli ürün tüketmek spor yapan kişilerin kas kütlelerini desteklemeleri açısından önemlidir. Sporun hemen arkasından alınan proteinin kolay sindirilebilir yüksek proteinli bir içecek şeklinde olması önemlidir. Bunun yanında tüketilen yüksek proteinli ürünlerin içerisine amino asit içeriğinin zengin olması açısından whey protein içermesi önemlidir. Fakat protein kaynağı olarak whey proteinin yanında kolajen ile desteklenmiş olması kas kütlesini desteklemesi açısından önem taşımaktadır.

Kas yapısını ayakta tutan en önemli yapı kolajen dir. Bu anlamda kas yapısını sadece spor yapılan dönemde ya da spor yapan kişilerin değil kas kütlesini korumak isteyenlerinde kolajen ile beslenmelerini desteklemeleri önemlidir.

Kimler yüksek proteinli ürünler tüketmeli sorusunun ikinci gurubu yaşlılar da yüksek proteinli beslenmenin önemli olduğunu belirtebiliriz.

Protein aslında vücuttaki tüm organların yapı taşı olduğunu unutmamalıyız. Bunun

yanında yüksek proteinli ürünler ile beslenme düzenini oluşturmak hücre yenilenmesini sağlamaktadır. Ayrıca yüksek proteinli beslenme ile bağışıklık sisteminde güç kazanma ,kırık çıkık gibi kaza durumlarında ve içeride oluşan yaralanmalarda hızlı iyileşme sağlanır. Bunun yanında yüksek proteinli gıdalar vücuda enerji sağlarlar .Beslenme de karbonhidrat ve yağ azaltılırsa enerji kaynağı olarak protein kullanılır .Bu istenmeyen bir durum oluşturur çünkü proteinin enerji kaynağı olarak kullanılması değil da kullanılan yapısının sağlamlaşması için kullanılması gerekmektedir. Bu nedenle protein , karbonhidrat ve yağ beslenmede dengeli olması gerekmektedir.

Kimler yüksek proteinli beslenmelidir sorusunda 3. Gurup ise ergenlik döneminde olan kişilerin yüksek proteinli beslenmesi önemlidir.

Daha öncede belirtiğimiz gibi özellikle proteinin kas yapısında ki önemi büyüme döneminde yüksek proteinli beslenmenin önemini daha fazla ortaya çıkarmaktadır..

Yüksek Proteinli Ürün Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Yüksek Proteinli Ürün Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Yüksek Proteinli Ürün Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Yüksek proteinli ürünlerin içerisinde hayvansal proteinler, bitkisel proteinler ve bir de yine aslında hayvansal protein gurubuna giren ancak son dönemde özellikle çok yoğun kullanılmakta olan Whey protein tozları bulunmaktadır.

Peki hangi ürünü nasıl kullanmalıyız ve yüksek proteinli ürün seçerken nelere dikkat etmeliyiz.?

Aslında protein kaynaklarının çeşitli olması alınması gerek amino asitlerin daha iyi ve daha çeşitli olarak tüketilmesini sağlamaktadır.
Amino asit proteinin yapı taşını oluşturmaktadır. 20 çeşit amino asit bulunmaktadır. Bu 20 çeşit amino asidin sadece 10 tanesini ergenlik dönemine kadar insan vücudu kendi kendine üretebilmekteyken ergenlik döneminden sonra bu sayı 8 e düşmektedir. İşte bu nedenle dışarıdan bu amino asit çeşitliliğini desteklemek için yüksek proteinli ürünlerimizi seçerken amino asit çeşitliliği yüksek olan ürünleri tercih etmeye çalışmalıyız. Dışarıdan almamız gereken amino asitler , Arjinin Histidin Lösin,İzolösin,Valin,Lizin,Metionin/Sistein,Fenilalanin/Tirozin,Treonin, Triptofan

Yüksek proteinli ürün seçerken dikkat etmeniz gereken en önemli şey protein tozunun içerisindeki bulunan whey proteinin % kaçlık whey protein içerdiği büyük öneme sahiptir. Bu ne demektir?
Örneğin %70 protein içeren bir protein tozunun içerisinde sadece 100 gr da 70 gr protein var demektir. Ve %30 luk kısmının da karbonhidrat ve yağdan oluştuğunu göstermektedir.
Bunun yanında protein izolatı ile konsantresi arasında da hem protein sindirilebilirliği hem de karbonhidrat oranı açısından fark bulunmaktadır. Bu noktada protein izolatı kullanılan yüksek proteinli ürünler tercih edilmelidir.
Özellikle yüksek proteinli gıda desteklerinde whey proteinin yavan tadı genellikle içim zorluğu yaratmaktadır. Oysaki % 95 lik protein kullanan ve izolat kullanılan ürünlerde içim kolaylığı ve lezzeti bulunmaktadır.
Bunun yanında porsiyonlaması kolay olan porsiyonluk olarak hazırlanmış protein takviyeleri yüksek proteinli ürün seçerken dikkat etmemiz gereken maddelerden biridir.

Toplamda baktığımızda yüksek proteinli ürün seçerken özellikle öncelikle öğünlerimizde hayvansal protein ve bitkisel proteinlerin çeşitliliğine önem vermemiz gerekmektedir. Bunun yanında dönemsel olarak kullandığımız protein tozlarını seçerken de izolat olmasına ve yüzde oranı yüksek protein içeriğinin olmasına dikkat etmekte fayda bulunmaktadır. Bunun yanında kolajen ile desteklenen protein tozlarında yüksek proteinli ürün seçerken dikkat etmemiz gereken unsurlar arasındadır.

Bariatrik Cerrahi Sonrası Yüksek Proteinli Ürün Tüketmenin Önemi Nedir?

Bariatrik Cerrahi Sonrası Yüksek Proteinli Ürün Tüketmenin Önemi Nedir?

Bariatrik Cerrahi Sonrası Yüksek Proteinli Ürün Tüketmenin Önemi Nedir?

Protein vücudun yapı taşı olduğunu neredeyse hepimiz duymuşuzdur. Protein enfeksiyonlardan korunmamıza yardımcı olur.  Bunun yanında kas gelişimini destekler ve hücre yenilenmesini sağlar. Aslında tüm dokuların içerisinde protein bulunmaktadır.

Yüksek proteinli beslenmek özellikle obezite cerrahisi sonrası daha fazla önem taşımaktadır. Çünkü obezite cerrahisi olduktan sonra kişiler hacim olarak ,porsiyon olarak küçük öğünler ile beslenmelerini düzenlemektedirler. Bu nedenle bu küçük miktarlardaki ürünlerin yüksek faydada kalitede ürünler olması önemlidir.

Bariatrik cerrahi hastaları ameliyat sonrası günlük 60 ila 80 gr arasında protein almaları gerekmektedir. Hızlı kilo verme sürecine girilen bariyatrik cerrahi sonrası dönemde kilo vermesinin  kas kütlesinden olmaması için kas kütlesini destekleyecek gıdalar ile beslenmeyi düzenlemekte fayda bulunmaktadır.

Bariyatrik cerrahi ameliyatından sonrasında hemen katı olan beslenmeye geçilememektedir. Bu nedenle özellikle ilk 1 ay yüksek proteinli gıdalar ile beslenmelerinin düzenlenmesi gerekmektedir. Beslenmede tercih edilen protein tozlarının mutlaka kolajen ve whey protein izolatı ile içeriği hazırlanmış ürünler olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Bariatrik cerrahi sonrası beslenmede normal beslenme sürecine geçildikten sonra yani kişi bitkisel ve hayvansal proteinleri gıdalardan alabilir duruma geldikten sonra bir gün içerinde protein desteklerinden en az 30 gr proteini almalarına dikkat etmek gerekmektedir.

Cerrahi operasyon sonrası özellikle yara iyileşmesinde de önemli rol oynayan yüksek proteinli beslenmede en önemli faktör kilo kaybının kastan olamamasına dikkat etmektir.

Çünkü kilo kaybını kastan yaşayan bireylerde yaşam kalitesinde ciddi düşmeler görülmektedir.

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün bulunmuyor!
Ara Toplam
0,00 
Toplam
0,00 
Alışverişe devam et
0
WhatsApp chat