Yüksek proteinli ürün tüketmenin faydaları nelerdir?

Yüksek proteinli ürün tüketmenin faydaları nelerdir?

Yüksek proteinli ürün tüketmenin faydaları nelerdir?

Yüksek proteinli ürünler artık sürekli olarak karşımıza çıkmakta. Proteinli atıştırmalıklar, yüksek proteinli çorbalar, yüksek proteinli içecekler neredeyse tüm market reyonlarında bulunmakta .Aslında hepimizin bu yüksek proteinli gıdaları tüketmekteki amacın ne olduğu hakkında az çok bilgimiz var ama bir yandan da kafa karışıklığımız oldu. Tüm bilgileri toparlayalım,

Proteinin vücudumuz için önemi neredeyse tüm organlarımız için olması gerektiği tüm bilim adamlarının ortak olduğu bir fikir. Vücudun neredyse %80 inde protein kaynağı kullanılmaktadır. Pek çok bilimsel çalışma ile özellikle kilo kaybı döneminde ,yaşlılıkta ve hatta 40 yaş sonrasında kaliteli bir yaşlanma için yüksek proteinli beslenmenin öneminden bahsetmektedir.

Daha geç acıkma sağlar, tok kalma süresini uzatır:

Yüksek proteinli beslenme ile daha uzun süre tok kalmamız sağlanabilir. Yüksek proteinli ürünler açlık hormonu olan Ghrelin seviyesinin düşmesine yardımcı olmaktadır. Ayrıca öğünlerinizde ki protein miktarını arttırdığınızda doğal olarak karbonhidrat miktarı azalacaktır.

Yapılan bir çalışmada özellikle erkeklerin tükettikleri gıdaların içerisinde ki protein miktarını  %25 oranında arttırmanın acıkma hissini %60 oranında azalmasına yardımcı olduğu tespit edilmiştir.

Kas yapısının güçlenmesi için yüksek proteinli beslenmek gerekir:

Protein özellikle kas yapımızın büyük bir kısmını oluşturmakta ve kas yapınızın güçlenmesi için protein ile beslemek çok önemlidir. Özellikle yoğun kas destekleyici antremanlar yaptıktan sonra yüksek proteinli beslenmek yapılan antremanın amacına ulaşmasını sağlar. Ayrıca kilo kaybı döneminde en sık rastlanılan sorunlardan birisi kas kütlesinden kayıp yaşamak ve yağ kaybının olmamasıdır. Bu nedenle diyet dönemlerinde kas kaybını engellemek için yüksek proteinli beslenmek önemlidir.

 

Kemik yapısının desteklenmesi ,  güçlenmesi için yüksek proteinli beslenmek gerekir:

 

Yapılan çalışmalar özellikle hayvansal protein kaynaklı beslenmenin kemik yapısının güçlenmesini sağladığını göstermiştir. Bu sayede menepoz ve osteoporoz dönemlerinde kadın ve erkeklerin daha kaliteli yaşlılık geçirdikleri gözlemlenmiştir. Yaşlılıkta oluşan kas kaybının da az olmasını sağlayan yüksek proteinli beslenme sayesinde kemik yapısı güçlenen kişilerin yaşlılık sırasında kırılmalarının daha az olduğu gözlemlenmiştir.

Yüksek proteinli beslenmek metobolizmayı hızlandırır:

Gıdaların sindirilmesi yani metebolize edilmesi proteinlerin yağ ve karbonhidratlara oranla daha yüksek bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Bu nedenle yüksek proteinli beslenmenin yakılan kalori miktarını önemli ölçüde arttırdığı belirlenmiştir. Yüksek proteinli belenenler ile düşük proteinli beslenen kişilerin arasında günde 250  kalori daha fazla  harcadıkları gözlemlenmiştir.

 

Kilo kaybı yüksek proteinli beslenme ile daha mümkün :

Kilolu kişilerde kalori kısmadan yapılan beslenme çalışmasında günlük alınan protein miktarını %30 arttırıldığında 3 ayda 12 kilo verdikleri gözlemlenmiştir. Bunun yanında kalorisi azaltılan diyet yapan kişilerde proteini arttırılan beslenme ile %53 kilo kaybı yaşadıkları gözlemlenmiştir.

Yüksek protein alımı böbrek rahatsızlığı olmayan kişilerde zararlı değildir.

Genetik olarak böbrek hastalığına yatkınlığı olan kişilerin ya da daha önceden böbrek rahatsızlığı olan kişilerin yüksek proteinli beslenmeleri zarar verebilirken aksine bu durumda olmayan kişilerin yüksek proteinli beslenmeleri böbrek rahatsızlığı yaratmadığı bilim adamları tarafından belirtilmektedir.

Yüksek proteinli beslenmek özelliklede protein kaynağı olarak kolajen kullanmak yara iyileşmelerinde yardımcı olmaktadır.

Yaşa bağlı olarak kas kaybının yani sarkopeniyi yüksek proteinli beslenmek  büyük oranda engellemektedir.

 

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün yok!
Alışverişe Devam Et
0
WhatsApp chat