Yüksek Proteinli Ürün Kullanmanın Faydaları

Kilo vermek ve ideal kiloyu korumak sanılanın aksine anlık şok diyetlerle sağlanmaz. Kişi zayıflamak ve ideal kilosuna gelerek sağlıklı şekilde yaşamak istiyorsa sağlıklı yaşamayı öğrenmeli ve sağlıklı yaşamanın gereklerini eksiksiz şekilde yerine getirmelidir.

Sağlıklı yaşamanın en önemli ve altın kuralı beslenmedir. Beslenme hem zayıflama sürecinde hem de zayıfladıktan sonra kilonun korunması için oldukça önemlidir. Kişi yüksek protein içeren düşük kalorili gıdalarla beslenmeyi alışkanlık haline getirmez ve kızartma, cips, kola, makarna ve ekmek gibi sağlık açısından faydası olmayan yüksek kalorili besinleri hayatından çıkarmazsa sağlıklı şekilde zayıflayamaz ve uzun vadede kaybettiği kiloların tamamını geri alır.

Protein açısından zengin gıdalar tüketmek oldukça önemlidir. Çünkü protein kas kaybını engellemekte ve kas oluşumunu desteklemektedir. Bu sayede diyet döneminde kilo kaybının kastan değil yağdan yaşanmasını sağlamakta ve kişinin zayıflama sürecinde halsiz, yorgun ve bitkin hissetmesine engel olmaktadır.

Günlük ihtiyaç duyulan protein her ne kadar gıdalarla alınmaya çalışılsa da bazı durumlarda doktor tavsiyesi dahilinde yüksek protein içeren ek takviyeler kullanılabilir. Yüksek proteinli takviyeler, kişinin sağlıklı şekilde zayıflamasını sağlar ve kas kaybı yaşamasına engel olur.

Diyet ve egzersiz döneminde yüksek proteinli ürün kullanmanın faydaları saymakla bitmeyecek kadar çoktur. Yüksek proteinli ürünler kas kaybını engelleyerek kilo kaybının yağdan yaşanmasını sağladığı için diyet ve egzersiz sürecini desteklemektedir.

Sağlıklı şekilde zayıflamak ve kaybedilen kiloları geri almamak için alışkanlık haline getirilmesi gereken diğer beslenme kuralları ise şunlardır:

  • Yemekten 30 dk önce sıvı tüketimi durdurulmalıdır.
  • Her gün en az 2,5 litre su içilmelidir.
  • Her öğün için sofra kurulmalı ve ne kadar yemek yenildiğinin takip edilmesine engel olan ayak üstü atıştırmalar sonlandırılmalıdır.
  • Yalnızca ana öğün düzeninde beslenilmemeli beslenme düzenine ara öğün eklenmelidir. Ara öğünler uzun süre boyunca midenin boş kalmasına engel olacağından dolayı ani açlık ataklarını engelleyerek kilo verme sürecini kolaylaştırmaktadır.
  • Yemek yerken TV ve bilgisayar gibi dikkati farklı yerlerde toplayan elektronik cihazların olmadığı bir ortam tercih edilmelidir.

 

 

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün yok
Alışverişe Devam Et
0
WhatsApp chat