Yüksek Proteinli Beslenme Nasıl Olur?

Yüksek Proteinli Beslenme Nasıl Olur ?

Yüksek Proteinli Beslenme Nasıl Olur?

Yüksek Proteinli beslenirken amacımız doygunluğu sağlayarak sağlıklı zayıflamak, halsizliğin ve kas kaybının önüne geçmektir. Genellikle aktif sporcular, bariatrik cerrahi gibi operasyon sonrası hızlı kilo verilen dönemlerde ve çeşitli sağlık problemi olan kişilerin uyguladığı beslenme programıdır. Yüksek proteinli beslenmede protein açısından zengin olan yumurta, kırmızı et, beyaz et, balık, baklagiller, süt ve süt ürünleri, kabak çekirdeği, çiğ badem, yer fıstığı ve protein açısından zengin ticari ürünlerin (kolajen içeren whey protein) tüketimi serbesttir. Unutulmamalıdır ki besin kaynaklarından alınmayan esansiyel amino asitleri dışarıdan takviye olarak almak gerekmektedir. Protein kaynağı olan kırmızı et, tavuk ve balığı kesinlikle yağda kızartılmadan haşlanarak ya da ızgarada pişirilerek tüketilmesi gerekmektedir. Ya da yüksek protein oranına sahip protein tozlarından da destek alabilirsiniz. Tüketilen besinler ile yetersiz lif alınması gerekiyorsa eğer kabızlık, hazımsızlık ve şişkinlik görülebilir. Bağırsak hareketleri yavaşlar. Bu durumu aşmak için bol sıvı tüketilmesi ve düzenli egzersiz önerilir. Yüksek proteinli beslenme yapılırken vücudumuz için önemli olan sağlıklı yağ gurubu dediğimiz kuruyemiş, zeytin, sızma zeytinyağı ve avakado da ekleyebiliriz.

Burada dikkat edilmesi gerekenler;

  • Diyetisyeninizin sizin için uygun gördüğü miktarda ana ve ara öğün yapılması ve öğünlerin atlanmadan zamanında yenilmesi,
  • Yiyeceklerin yavaş çiğnenmesi ve öğünün en az 20 dakika sürmesi,
  • Günde 2-2,5 litre su tüketimi
  • Yemeklere ekstra tuz eklenmemesi,
  • Şeker ihtiyacınızı besinlerin içerisinde bulunan doğal şekerden karşılanması, ekstra şeker kullanılmaması gerekmektedir.
Alışveriş Sepeti0
There are no products in the cart!
Alışverişe Dön
0
WhatsApp chat