Vitamin ve Mineraller ne işe yarar?

Vitamin ve Mineraller ne işe yarar?

Vitamin ve Mineraller ne işe yarar?

Vücudumuz için gerekli olan fonksiyonları yerine getirmeye destek olan ve belki de en önemli girdilerden biri minerallerdir. Doğada bulunan bir çok mineraller vücudumuzda da bulunmaktadır. Vücudumuzun kendisinin üretemediği mutlaka dışarıdan alınması gereken girdilerden dir. Minerallerin işlevini yapabilmesi için mutlaka vitaminler ile birlikte alınması gerekmektedir. Mineraller özellikle hücre korunmasında önemli yer tutmaktadır. Bunun yanında kan basıncı, kemik yapısının korunması, vücuttaki su dengesinin korunması ve cilt yapısnın y-korunması içinde önemlidir.Bunun için vitamin mineral takviyeleri dönemsel olarak önem taşımaktadır.

Vücudumuz için gerekli olan temel bazı mineraller nelerdir ve görevleri nedir?

Kalsiyum özellikle kemiklerde bulunan bir mineraldir. Dişler, tırnaklar ve kemikler için önem taşıdığı kadar alınan vitaminlerin hücre duvarına yerleşmesi için de önem taşımaktadır.

Sodyum vücutta ki su dengesinin korunmasında önemli görevi vardır. Özellikle kan basıncının yükselmesini sağlar. Bunun yanında alınan gıdaların hücre duvarından geçişinde önemli rol oynar. Ayrıca kas yapısına gevşeme veren önemli bir mineraldir.

Bakır vücut dokusunun yenilenmesi ve yeni dokunun oluşması için önemlidir. Yani yarı iyileşmelerinde ve yıpranmış alanların onarımında bakır açısından zengin ürünler tüketmekte fayda vardır. özellikle c vitamininin emiliminde önemli görev oynar.beyin ve bağ dokusu için alınan bakırın önemi büyüktür.

Krom kandaki basit şekeri parçalar bu nedenle kan şekerini ve insilün oluşumu ile doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle diyet dönemlerinde krom tüketmek önemli olmaktadır.

İyot triot bezelerinin bir numaralı kontrolcüsüdür. Bu nedenle kilo alımını direkt kontrol eden bir mineraldir.

Demir sanıyoruz ki en önemli minerallerden biridir. Nedeni kırmızı kan hücrelerini besleyen

bir mineral olmasındandır. Vücudun büyümesine yardım eder bu nedenle çocukluk döneminde çekilen demir eksiklikleri iç organların ileri ki aşamalarda sıkıntı yaşamasına bile neden olabilir.

Kadınlar erkeklere oranla her ay 2 kat daha fazla demir kaybı yaşamaktadır. Demir vücutta eksikliği en çok görülen mineraldir ve demir eksikliği B vitamini kaynaklarını da etkilemektedir. Çünkü demir B vitamini emiliminde de önemli rol oynamaktadır.

Magnezyum sinir sisteminin ve kasların gevşemesini sağlar bu nedenle sitresten uzak ve rahat bir yaşam için magnezyum eksikliği çekmemek gerekir. Magnezyum kanda ki şekerin enerjiye dönüşmesi için de önemli rol oynadığı için diyet dönemlerinde tüketilmesi gerekmektedir. Magnezyum c vitamininin kullanılabilmesi içinde önemli bir mineraldir.

Fosfor vücudun her yerinde tüm hücrelerinde bulunur. Kalp ve diğer fonksiyonların yerinde ve sağlıklı olabilmesi için gerekli minerallerden biridir. Potasyum magnezyum ile birlikte hücre duvarından vitaminlerin geçişini sağlamaktır.

Selenyum cilt için çok faydalıdır. Cilde parlaklık verir ve cilt yapısının  elastikiyetini sağlar. Bunun yanında E vitamini ile birleşerek Antioksidan görevi görür.

Erkekler kadınlara oranla daha fazla selenyuma ihtiyaç duyarlar çünkü erkek vücudunda üreme organı  en çok selenyum kullanan organdır.

Çinko sanıyorum en önemli minerallerden biridir. Çünkü vücudun her bir alanı ihtiyaç duyar ve RNA ve DNA oluşumu ve yapısının  korunması için gerekmektedir.

Tüm bunların toplamında bakıldığında düzenli olarak bazı dönemlerde kür şeklinde vitamin mineral desteklerinin alınması önemli olmaktadır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün yok!
Alışverişe Devam Et
0
WhatsApp chat