VEGAN YAŞAM TARZI VE BESLENME

Vegan Yaşam Tarzı ve Beslenme

Vegan Yaşam Tarzı ve Beslenme

Vegan yaşam tarzının yaygınlığını gün geçtikçe artmaktadır. Her geçen gün daha geniş bir kitle, kendisine daha uygun olduğu için bitkisel kaynaklarla beslenmeyi, vegan yaşam tarzını benimsemektedir.

Bizim kültürümüz, her ne kadar et yoğun yemekleri barındırmakta olsa da bir Akdeniz ülkesi olmanın etkilerini içerisinde harmanlıyor ve vegan yaşam tarzına uygun bir beslenme için zengin bir menü sunuyor.

Vegan Beslenme ve Düşük Proteinli ürünler

Çeşitli zeytin yağlı yemekler, sebzeli pide veya vegan lahmacun gibi tamamen vegan menülerine özel yiyecekler arasından zengin bir masa kurmak mümkün. Masanın zenginliği elbette sağlık açısından da ne kadar doğru olduğundan geçiyor. Çeşitli ve dengeli beslenmek önemliyken bir besin grubunun tamamını dışarıda bırakmak bu önemi katlayan bir etkiye sahip hale geliyor. Bu sebeple, vegan beslenme sınırları içerisinde bile olsa çeşitli şeyler yiyor olmak oldukça önemlidir.

Vegan diyetinin içerisinde, vejeteryan diyetinden farklı olarak, hiçbir hayvansal besin bulunmuyor. Hayvansal hiçbir besin yememeyi gerçekten aklınızda canlandırdığınızda aslında yapmış oldukları özverinin ne kadar büyük olduğu bir parça anlaşılabiliyor. Hem daha az hayvanın kötü koşullar altında et üretimi için kullanılmasına destek oluyorlar, hem de onca hayvanın beslenmesi için gerekli gıdanın açlığın önlenmesinde kullanılmasını sağlamak için uğraşıyorlar.

Özledikleri lezzetleri ise düşük proteinli ürünler arasında bulabiliyorlar. Kahvaltıda omlet mi özlediniz ya da yumurta yemeyi istemiyor musunuz? Çözümü düşük proteinli ürünler kategorisinde yer alan omlet karışımlarından seçmek olabilir. Benzer şekilde, et suyuna çorba veya makarna çeşitlerini de yine düşük proteinli ürünler arasında bulmanız mümkün.  Düşük proteinli ürünler içerisinde hayvansal besin içermiyor olması güvencesini de beraberlerinde getirmeleri sebebiyle vegan diyetine uygun olarak gözü kapalı tüketilebilecek ürünler arasına giriyor diyebiliriz.

Sizi iradeniz için tebrik ediyor ve özlemiş olabileceğiniz lezzetler için arasında beğeneceğiniz lezzetleri tatmaya davet ediyoruz. Şimdiden afiyet olsun.

Vegan Diyeti ve Vitaminler

Veganlık geniş açıyla değerlendirildiğinde bireylerde protein, kalsiyum, demir, çinko, B12 vitamini, D vitamini, yağ asitleri ve iyot açısından eksiklik görülebilir. Bu besin ögesi eksikliklerinin yaşanmaması için bireyin diyetisyen takibinde olması ve takviye vitaminler ile desteklenmesi son derece önemlidir.

Alışveriş Sepeti0
There are no products in the cart!
Alışverişe Dön
0
WhatsApp chat