Obezite Cerrahisi Geçiren Hastaların En Sık Yaptığı 5 Yanlış

Obezite Cerrahisi Geçiren Hastaların En Sık Yaptığı 5 Yanlış

Obezite Cerrahisi Geçiren Hastaların En Sık Yaptığı 5 Yanlış

1- Vitamin Takviyesi Kullanmamak

Obezite cerrahisi geçiren hastaların vitamin desteği alması oldukça önemlidir. Ameliyatın ardından geçilen yeni beslenme düzenine uyum sağlama konusunda olduğu kadar iyileşmeye katkı sağlamak adına da vitamin ve besin takviyeleri alınmalıdır. Vitamin desteği almadığınız taktirde gerçekleşecek zararlar anında etkisini göstermeyip zaman içinde görünür hale gelebilir. Yapılan kan tahlillerinde bile ilk aşamada çıkmama olasılığı olan bu sıkıntılar ileride sorun yaratabilir. Böyle bir durumda ciddi sıkıntılar sağlınızın bozulmasına yol açabilir.

Bu sıkıntılara bazı örnekler:

  • Kalp ve sinir hastalıkları
  • Kemik erimeleri
  • Diş çürüme ve kayıpları
  • Hafızada zayıflama ve kayıp
  • Odaklanma güçlüğü
  • Yorgunluk
  • Saç kayıpları
  • Görme kabiliyetinde hasar

2- Yeterli Egzersiz Yapmamak

Obezite Cerrahisi geçiren hastaların yaklaşık 2. haftadan sonra egzersiz yapmaya başlamaları gerekir. Bundan sonraki aşamalarda ise günde ortalama 30 dakika kadar egzersiz yapmak önemlidir. Yapacağınız fiziksel aktivite, hoşunuza gitmeli ve devamlılık sağlayabilmelisiniz. Bu aşamada yüzme veya yürüyüş en iyi seçeneklerdir.

3- Yetersiz Su Tüketimi

Vücudunuz, ameliyat ardından normalde ihtiyaç duyduğundan çok daha fazla suya ihtiyaç duyar. Su tüketimi, iyileşme sürecinde büyük rol oynar. Yeterli su tüketimi, kendinizi zind eve enerjik hissetmeniz için de önem taşır. Su, kilo kaybetmenize de yardımcı olacağından ötürü özellikle böyle bir dönemde susuz kalmanız sizin zararınıza olacaktır. Ameliyat sonrasında midenizin kapasitesi düşeceğinden ötürü hızlı ve büyük yudumlar almanız, karın bölgesinde gerilmeye ve dolayısıyla ağrıya sebebiyet verir. Tek başına su tüketmek hoşunuz gitmiyorsa veya zorlanıyorsanız, suyunuzun içine limon, zencefil gibi aroma vericiler koyarak daha güzel bir içim sağlayabilirsiniz.

4- Alkol Almak

Alkol, hiçbir besleyici yanı olmamasının yanı sıra yüksek düzeyde kalori içerir. Alkolden aldığınız her 1 gram, vücudunuzun tüketmeyin depolayacağı 7 kalori içerir. Özellikle gastrit by-pass hastalarının kanına daha hızlı karışan alkol büyük sıkıntılar doğurabilir. Belli bir zamanın ardından kısıtlı miktarlarda alkol tüketebilmek adına diyetisyeninizden izin alabilirsiniz. Bu noktada en doğrusu alkol alımını olabildiğince geciktirmek ve hatta sıfıra indirmektir.

5- Gazlı ve Yüksek Kalorili İçecekler İçmek

Normalde çoğu kimseler sıvıların kalori kaynağı olmadığını düşünse bile bu yanlış bir algıdır. Yüksek şeker içeren içecekler kilo vermek konusunda önümüzdeki engellerden biridir. Gazlı içecekler içe tüp mide ameliyatı olan hastalarda tüp midenin genişlemesine sebep olabilir veya gaz ağrıları, ameliyat sonrasındaki gelişim ile ilgili işaret verecek başka önemli ağrılarla karıştırılarak yanlış tanılar konulmasına sebep olabilir.

 

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0
WhatsApp chat