Diyet Dönemlerinde Nasıl Davranırız?

Diyet Dönemlerinde Nasıl Davranırız?

Diyet Dönemlerinde Nasıl Davranırız?

Hepimizin hayat içerisinde kilo verme ve kilo alma dönemleri yaşamışızdır. Hepimizin hayatında diyet dönemi olmuştur. Bu durum diyet yapmak kimileri için sürekli hayatlarının bir parçası haline gelmiş ve hatta kilo almak ve vermekten sıkılmış durumu gelenler ve hatta bu durumu tamamen bırakıp kilo vermelerinin artık kendileri için imkansız olduğunu düşünenlerimiz bile vardır aramızda.

Acaba hiç düşündük mü kilo vermeye çalışırken ne tip hatalar yaptık. Hangi davranışları sürekli tekrarladık ve vücudumuz artık bu duruma öncelikle psikolojik olarak hem de fizyolojik olarak tepki göstermeye başladı.

Öncelikle kimler kilo verme yani diyet dönemlerinde sık sık belki her gün tartılma hatasını yapmadı. Bu bir dürtü olarak her gün akşam ya da sabah günlük başarımızı görmek için hepimizin yaptığı hatalardan birisidir. Diyet yaptığımız dönemde sık sık tartılmak yapılan en büyük hatalardan birisidir. Diyet döneminde doğru tartılma sıklığı hafta da birdir. Bunun dışında her gün tartılmak psikolojik olarak bizim motivasyonumuzu düşürecek etkenlerden biridir.

Diyet dönemlerimizde özellikle başlangıç dönemlerinde çok düşük kalorili beslenmek hızlı kilo vermek için kullanılan yöntemlerden birdir. Fakat büyük yanlışlardandır. Özellikle kişinin yaşına , cinsiyeti, ne ve hatta gün içerisinde yaptığı fiziksel aktiviteye bağlı olarak diyet dönemlerinde izlenecek olan beslenme programları doğru ve sağlıklı kilo vermenizi sağlar. Özellikle düşük kalorili beslenme kişiyi psikolojik olarak kıtlık fikrine sokar ve metabolizmanın yavaşlamasına neden olur. Oysaki diyet dönemlerinde metabolizmanın yavaşlamasına değil hızlanmasına ihtiyaç duyarız.

Düşük kalorili beslenmenin yanında sıklıkla yaptığımız diyet hatalarından biride tek yönlü beslenmeye dayanan kalıplaşmış diyetlerdir. Özellikle sıvı ağırlıklı diyetler kişinin çiğneme alışkanlığını kaybetmesine neden olmaktadır. Oysaki özellikle çiğneme alışkanlığı kilo almak istemeyenler ve kilo kontrolü için çok önemlidir.

Diyet döneminde kişinin göz açlığı oluşmaktadır. Bu nedenle bu dönemde yapılan sık hatalardan biri diyet ürünlere ağırlık vermek ve nasıl olsa diyet mantığı ile porsiyon olarak daha fazla tüketmek yapılan hatalardan birisidir. Oysaki diyet ürünler normal hallerinden ortalama sadece %20 ila %30 arasında daha az kalorilidir. Aslına bakarsanız gün içerisinde tüketilen ürünlerin porsiyonlarını ayarlamayı öğrenmez isek kilo versek bile tekrar almanız imkansızdır. Bu nedenle diyet döneminde aynı zamanda yaşam şeklimizi değiştirmeyi de öğrenmeliyiz.

Yoğun şehir hayatı içerisinde ara öğün yapmak bazen bize çok yönetilebilir gibi gelmemektedir. Ama özellikle diyet dönemlerinde ki bu durum normal beslenme düzeni içinde geçerlidir 8 saat üstü açlıklar metebolizma için oldukça negatif etki yaratmaktadır. Uzun süre açlık vücutta kıtlık alarmı vermemize ve vücudun kilo kaybını durdurmasına neden olmaktadır. Bunun yanında uzun süren açlıklar sonrası öğünlerde ki tükettiğimiz miktarlar bize yeterli gelmeyecek ve ihtiyacımız olandan daha fazlasını tüketmemize neden olacaktır. Bu nedenle yaşantımızı kahvaltı, öğle yemeği bir ara öğün ve akşam yemeği olarak düzenlemeliyiz.

Diyet yaptığımız dönemde kişinin motivasyonunu pozitif etkileyecek şekilde hedeflenen kilo kaybını kaybetmek istediğimiz kilo kaybının % 10 luk kısmını ilk 10 günlük hedefimizin arasına yerleştirmeli, ve bu beklenti içerisinde olmalıyız. Daha yüksek miktarlarda ki kilo kaybı beklentisi kişinin psikolojik olarak kilo kaybedeceğine olan inancını negatif etkileyecek bu da diyet döneminin zorlaşmasına neden olacaktır.

Diyetlerde doğru bilenen yanlışlardan biriside sıfır karbonhidrat tüketmeye çalışmaktır. Bu hem bizi psikolojik olarak yoran bir şeydir hem de yağ yakımı için doğru değildir. Bu nedenle özellikle lif oranı yüksek ekmekleri tüketmek diyet döneminde bizi her açıdan rahatlatacaktır. Ve bilinenin aksine kilo vermemizi olumlu olarak etkileyecektir. Günde 3-4 dilim tüketilecek olan ekşi mayalı ve tercihen lifli unlar ile hazırlanmış ekmek öğünlerimizde bulundurmamızda fayda vardır.

Tüm bu uyarıları dikkate alarak özellikle uzman eşliğinde takip edilecek diyetler kişinin başarısı ile sonuçlanacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün yok!
Alışverişe Devam Et
0
WhatsApp chat