Bağışıklık Sistemini Güçlendirmede Vitaminlerin Önemi

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmede Vitaminlerin Önemi

Birçok virüse karşı vücudun savunma sistemini güçlendirmek için vitamin kullanmak gerekli midir?

Özellikle son dönemde dünyayı ciddi tehdit altında tutan korona virüsü ne karşı da korunmak için vitamin kullanmak gerekli mi? Gerekli ise hangi vitaminleri almak gerekmektedir.

Bir çok bilim insanı virüslere karşı korunmak için bağışıklık sisteminin güçlü olmasının  oldukça önem taşıdığından sürekli olarak bahsetmekte. Özellikle son dönemde gündemde olan ve binlerce insanın hayatını kaybetmesine neden olan öldürücü corona virüsünde temizlik ve sosyal mesafenin korunmasının önemli olduğunu ve bir o kadarda bağışıklık sistemi güçlü olan kişilerin bu virüsüne yakalanmadıklarını yakalansalar da corana virüsünden kurtulabildiklerinden bahsetmektedirler.

Bağışıklık sistemini tüm virüslerden korumak için beslenmemizde çeşitliliğe önem vermemiz gerekmektedir. Özellikle A vitamini açısından zengin olan hayvansal proteinler kadar renkli sebze meyvalarında  önemli miktarda A vitamini içerdiği uzmanlar tarafından belirtilmektedir. Hayvansal protein çeşitlerinden özellikle  ;süt, yumurta, balık A vitamini açısından zengin gıdalardır .Bunun yanında renkli sebzelerden de ıspanak, portakal, havuç, yeşilbiber, kayısı gibi meyve ve sebzelerde a vitamini deposudur.

A vitamini bağışıklık sistemi için ve özellikle hücrenin doğru beslenmesini ve hatta kanserleşmiş ya da kansere yatkın hücreler için DNA nın düzenlenmesi için gerekli bir vitamindir. Bunu da serbest radikaller ile mücadele edebilen güçlü bir vitamin kaynağı olması ile sağlamaktadır. Bunun yanında A vitamini cilt ve göz sağlığı için de önemli rol oynamaktadır.

Sürekli özellikle diyetisyenler ve diğer uzmanlar tarafından belirtilen en önemli besin kaynağı olarak yağlı tohumlardan bahsedilir. Ki bunlar fındık, ceviz ve badem gibi yüksek kaliteli yağ içeren gıdalardır. Kuru baklagillerde hem yüksek bitkisel protein içermeleri hem de iyi bir antioksidan olmaları açısından önem taşımaktadır. Tüm bu yağlı besin kaynaklarında ve baklagiller E vitamini içermektedir .E vitamini antiosidan içeriğinden dolayı dönemsel olarak alınması gereken vitamin kaynaklarının içerisinde yer almaktadır. Bunun yanında E vitamini cilt ,saç ve tırnaklar içinde vazgeçilmez bir vitamin kaynağıdır.

B 12 vitaminin önemini sürekli olarak duymayan yoktur. Özellikle de en çok eksikliği görünen ya da eksikliği halinde kişinin günlük yaşam kalitesin, fazlasıyla etkileyen bir vitamin kaynağıdır. Bunun en büyük nedeni B 12 vitamininin kişinin ruhsal durumunda, enerjisinde ve sindirim sisteminde oynadığı rol olasa gerek. B12 B vitamin kaynaklarından en büyük moleküler ağırlığı olan ve en önemli olanıdır herhalde. Bunun yanında özellikle yüksek zihinsel işlem yapılan ve mental olarak yorgunluk yaşanılan  bu dönemde hafızamızı destekleyecek ekstra besinlere ihtiyaç duymaktayız. Bu noktada B 12 vitamini hafıza içinde büyük önem taşımaktadır.

C vitamini elbette bağışıklık sistemini güçlendirmek için özelliklede gribal enfeksiyonlardan korunmak için son derece önemli bir vitamin kaynağıdır. Ve C vitamini özellikle bazı diğer vitaminlerinde emilimi için gerekmektedir. Özellikle narenciye dediğimiz ,portakal, mandalina limon gibi meyvelerde  bolca bulunduğu gibi bazı yeşil yapraklı sebzelerde de bulunmaktadır. Özellikle ıspanak, roka, yeşil biber ,maydanoz yüksek C vitamini içermektedir.

C vitamini eksikliği bağışıklık sisteminin çökmesine neden olduğu gibi diş eti iltihabı ve çarpılan yerlerin kolay morarması gibi problemlere neden olmaktadır.

Tüm bunlar düşünüldüğünde bu gıdaların tüketimine dikkat edilse bile bazı dönemlerde özellikle de şu son dönem gibi salgın durumlarında dışarıdan mutlaka vitamin desteği almakta fayda bulunmaktadır.

Bu nedenle tükettiğiniz vitaminlerin içeriğine dikkat etmemiz gerekmektedir.

Yorum bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün bulunmuyor!
Ara Toplam
0,00 
Toplam
0,00 
Alışverişe devam et
0
WhatsApp chat