Bağışıklık Sistemimi güçlendirmek için neler yapmalıyım ?

Bağışıklık Sistemimi güçlendirmek için neler yapmalıyım ?

Bağışıklık Sistemimi güçlendirmek için neler yapmalıyım ?

Bahar ayları hava değişiminin çok olması nedeni ile grip vakalarında artış olur. Şu dönemde de hem baharın getirdiği grip dönemi hem de corona virüsü nedeni ile daha dikkatli olmamız gereken bir dönemde bulunmaktayız.

Bu nedenle bağışıklık sistemimizi güçlendirmek bu dönemde daha fazla dikkat etmemiz gerekmektedir.

Bunun için adım adım neler yapalım;

-D vitamini bağışıklık sistemini güçlendirmek için çok önemlidir. Aslında bahar aylarında güneşli günlerde açık havadan gezerek D vitamini almamız mümkün ancak corona virüsü nedeni ile evde kaldığımız şu günlerde dışarıdan takviye olarak D vitamini almamız önem teşkil etmekte.

-Yüksek proteinli beslenmek bağışıklık sistemini güçlendirmek adına önemli. Yüksek kalitede protein kaynağı olan yumurtayı bu günlerde tüketmeye daha fazla dikkat etmeliyiz.

Omega 3 yağ asidinden zengin gıdalar tüketmek özellikle bağışıklık sisteminin güçlenmesi için önemlidir. Nörolojik olarak da omega 3 açısından zengin gıdalar ile beslenmek önemlidir. Bunun için omega yağ asitlerinden zengin gıdaları yani balık, ceviz ve çiğ kuruyemişler tüketmek önemlidir. bunun yanında koyu yapraklı sebzelerde omega 3 yağ asidi içermektedir.

-Tüm sebze ve meyveleri mümkün olduğunca taze pişmiş ya da çiğ tüketmek A,E,D,C vitaminleri ve bazı mineralli almak adına önem teşkil etmektedir. Kış sebzeleri özellikle A,E,D ve C vitaminleri açısından önemli kaynaklardır.

-Sebze ve meyvelerin renklerine göre kategorize edildiğini bir çoğunuz duymuştur. Kırmızı renkli meyve ve sebzeler yüksek miktarda antioksidan içermektedir. Ahududu, mor lahana, havuç ,portakal bunlar yüksek antioksidan içeren meyvelerin bazılarıdır.

-Yeşil biber, kivi, limon, avakado, kabak, brokoli, dereotu, nane, bezelye, ıspanak bunlarda C vitamini içeren bazı sebze ve meyvelerdir.

-Kaliteli ve düzenli uyku sadece bağışıklık sistemi için bilişsel olarakta formda kalmamız ve kilo kontrolünü sağlamamız açısından önem teşkil etmektedir. Bu nedenle günde en az 6 en fazla 9 saat uyumak gereklidir. Ve bu uyku saatlerinin akşam 23 ila gece 4 arasında olması gerektiği uzmanlar tarafından belirtilmektedir.

-Mutluluk hormonunun harekete geçmesi için fiziksel aktiviteyi arttırmak önemlidir. Özelliklede açık havada yapılan aktiviteler zindelik ve mutluluk için gerekmektedir.

Sonuç olarak hayatımızda bu sayılan maddeleri düzenli olarak uygulamak güçlü bir bağışıklık sistemimizin olmasını sağlayacaktır. Ancak dönemsel olarak özelliklede evde kaldığımız bu özel dönemde dışarıdan alacağınız multivitaminler önemli ve gereklidir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alışveriş Sepeti
Sepetinizde ürün yok!
Alışverişe Devam Et
0
WhatsApp chat